onsdag 17. juni 2009

Sverres sommersmoothie



Dette er min spesielle smoothie. Jeg lagde den til mammaen min, jeg og pappa har snakket om å lage en drikk i mange dager. Så vi lagde en, det var jeg som kom på det.
Og ingrediensene er (til en stor person):

2 dl drikkeyoghurt med bringebærsmak
1,5 dl bringebærdrikk
6 bringebær
litt lime hvis du liker litt sur smak

Først tar jeg drikkeyoghurt i et desilitermål og måler opp. Så heller jeg det i blenderen. Så tar jeg bringebærdrikk og måler opp og heller i blenderen. Så tar jeg bringebær oppi blenderen. Og så skrur jeg på blenderen og lar den gå så den får en ordentlig rosa farge.
Og så heller jeg det oppi fine glass og tar et bringebær på kanten.

Mammaen min likte drikken veldig godt. Jeg synes den var litt sur på grunn av limen, men voksne liker det bedre. Jeg anbefaler drikken til alle som leser bloggen min.

3 kommentarer:

rikke sa...

Åh, det så innmari godt ut! Tror du vi kan prøve å lage sånne på hytta? Håper det, for jeg ELSKER bringebær - også vet jeg at du er sånn en flink kokk :)
Smask fra Tullen din

Snorre sa...

Det virket utrolig godt, får lage en sånn til kjæresten min, så får vi håpe hun liker den. Tusen takk for oppskriften:D
Hilsen Snorre

Hanne sa...

Jeg kan bare bekrefte det som står i denne bloggposten: Sommerdrikken var kjempegod, den smakte rett og slett sommer og skikkelig bringebær. :)